Wednesday, July 1, 2009

the Wedding Preparation..

Remember the Engagement Entry?

huh.. so the wedding is just at the corner.. so, it's going to be very2 busy this whole month..

semalam he singgah for Lunch and at the same time pick up me cos I need to go to KL..

cam selalu kalau tak @ Warung Opah , my fav lunch kalau cuti kat Selera Rakyat @ Bukit Jalil.. dekat area flat ni ada kedai yg dia punya Nasi Ayam sempoi jer tapi sedap giler for me..

kena pulak ngan teh o ais kakak tuh.. dah cukup buat kitorang habiskan satu pinggan..

mission today is to search for baju kurung with the color of Lilac..
so here I am kat arae Sogo.. dah bertahun tak datang sini rasanya..
the wedding will be 3 days for Kenduri in KL, 1 day at the hotel & insyaallah 1 more ceremony @ kg.. so imagine banyak giler baju nak kena prepare..
each day has different theme & color.. huh.. hu..

for the ceremony on our side the theme is LILAC... warrgh, and I don't have any baju LILAC.. :(

and the same goes to myDear.. berbulan nk tunggu dia buat baju melayu LILAC as after then only I nak matching with him.. so last2 I decide to buy mine first, then only carik his.. dah tak boleh tunggu..
I went to Gulatis , Jakel etc.. as they said the kain was the best etc.. but seriously.. I memang tak berapa gemar kain2 jenis macam tuh.. rasa macam sama jer...
thought of Going SakunSilk @ Lot 10.. tapi dah byk sgt baju mcm tuh.. and Kriteria @ Mid Valley.. I went earlier last month.. pun tak byk yg baru..

after 2 hours meredah Jakel & Gulatis.. I decided nak pakai batik jer.. so I went to Gaya Warisan - same row dgn Gulatis.. kat sini they sell mostly 99% batik..

from range 99.00rm sepasang.. sampai yg 900rm semeter..
antara new graphic design.. yg bestnya batik ni.. u hardly akan jumpa the same design .. selalunya satu design sepasang jer..
itupun susah nak pilih.. to get the real LILAC...

LILAC and Pink.. macam nak sama kan..
so dah settle , terus naik ke tingkat 2, dia ada tailor sekali..
I don't have permanent tailor sebabnya selalu hantar tru my sis jer kat Puncak Alam.. lgpun before this selalu beli dr Kriteria jer..

So, I bought 2 pasang both batik lukis tangan , the purple one boleh pakai for the ceremony @ kg , that is rumah myDear.. sebabnya myDear ada baju melayu purple.. so senang.. kat kg tak ada specific color theme..
this is the tailor @ Level 2 in the same shop.. they can finished within 2 weeks.. he.. he.. sempat lah..

harapnya jgnlah tak muat pulak nanti.. I made kebaya & baju kurung moden satu..
dah settle semua rush to KLCC , ada janji to meet my bro kat situ.. cam selalu jumpa kat La Cucur..



lepas makan rush back home sebab dah plan dgn myDear nak carik baju Melayu dia jugak mlm ni...

1 comment:

Anonymous said...

dah macam nak borong baju raya