Thursday, February 19, 2009

Entry - What's in the Make - Up Bag..

I've promised somebody ths entry..


Lately sgt2 busy.. as the very2 Important visit by the big2 boss baru je selesai..
So, hari ni baru rilex sket..

That person wants to know what I brought inside the small make up pouch to the office..
Yg selalu I kehulu hilir 2, 3 kali sehari.. he.. he..


Fyi, selalunya if I'm late.. sempat blow rambut & put the foundation jer..

Lepas masuk kerja baru make up bagai..


So, these are the stuffs inside the " pink " bag kat belakang tuh..
"Pink " bag is from Lulu - Exclusive @ Robinson.. f.o.c masa beli LULU handbag dulu..


L-R
Eye Shadow : 2 colors , Tempting ( alamak , dah nak habis ) and Solar White frm MAC..
yeah.. I knew the boycot2 thing.. but ni semua dah lama dah.. maafkan saya k..


Loose Powder NC3 - also from MAC , on the top MAC Blusher - HIPNESS ( ltd edition FAFI collection..)


Eye liner - Black Liquid from Maybelline - the best pada I sebab tak sememeh ..and last long..


Chanel - Chance Perfume..


MAC - Prep & Prime Skin Base visage - ni utk base make up before letak foundation supaya

long lastinglah pai tengahari..


Lip Gloss - Clinique.. 04- Maxi Melon ( again.. the Brand ).. but this lip gloss my fav plak.. hu.. hu..


Lip Gloss MAC - ni beli masa launching Red Collection tuh..
MAC Lipstick - Real Treasure also from the Red Collection ..

I used MAC for most of all my make up dah lama dah.... even yg kat rumah punye set pun.. so tak tau nak buat macamana.. just to finish up everything lah.. nak buang sayang pulak..


then bulat tuh Benefit 's Foundation Faker - my fav best giler, powder cum foundation.. tapi muka tak berminyak / nampak kilat..

again Benefit Lipstick..
and
Maybelline Mascara & brow Liner..

*********Pls ignore the all the brand ..
Well semua tu memang just nice muat dlm the make up pouch yg I angkut kemana saja lah..

I memang suka byk lispstick inside the bag, sebab selalunya mood bertukar..
But semuanya natural and plain rose ker.. not soo Red lah..
Hopefully, dah bayar hutang I to that person..

Yg make up kat rumah.. lain kalilah yer..

2 comments:

Shopaholic Mama said...

me too, dlm makeup pouch, lipsticks of different colours & different brands (yg kena boycott pun ade, dimaafkan pasal tak tau!) semua I angkut coz depends on what colour baju I wear that particular day.

The only thing I really need to learn how to use is the Eyelier - dah 20 tahun I make up but Eyeliner still fail!

Anonymous said...

jenuh nak hafal ur make-up things :P..