Friday, October 8, 2010

Pencinta MERAH that I love !

Ok short Sejarah sket pasal RM that I knew lah..

I started to read blog & also blogging zaman AF meriah dululah.. start AF1 -AF3.. zaman fanatik Mawi ( still though ), and masa zaman tu , blog yg plg meletup kebabooom boom boom adalah blog Mr Manager, so, one of Mr M entry berkaitan ngan entry INI , yes entry pasal RM. So sejak tu Pencinta Merah a.k.a RM ni , tak pernah I miss everyday..

Reasons I tak pernah miss RM ??

1. Unpredictable Entry ( ini plg best !!!! )
Selain cerita jalan2 RM , selalunya kita tak tau apa akan keluar kat entry esok.
Contohnya :
Pukul 8am : Entry lunch semalam .
Pukul 12pm : Entry Jual Barang.
Pukul 4pm : Entry Open House pulak..

So , kita takkan tau what's gonna be out next.. tu yg bestnya..

2. Stuffs in RM :-
2.1 Side Bar tu.. memanglah tak sangat menguja me untuk click.. cam RM Facebook tu.. sumpah sampai hari ni I tak click " Like " lagi, sbbnya ramai giler dah friends kat RM tu.. nanti terkena plak tempiasnya kat my FB, my FB agak personal sbb banyak sangat gambarnya.. Lagipun dah sah2 kalau apa jer status kita komen kat RM tu.. amik kau nanti beratus notification dapat.. itu yg tak nak tu.. tak jadi kerja nanti dok phone ni ber bunyi jer..
2.2 RM Special Ads tu pun kurang menarik sangat, macam jugak kita tgok kat blog2 lain.. so kurang teruja nak click..

2.3 RM Recent Stories & Photos.. oh ya, utk die hard kipas mati like me , I dont need that too, sebab I'm online 24/7/12/365 days , thanks to Iphone & Maxis unlimited Package , jadi I can online kat memana bebila pun.. so normally I takkan miss any entries lah..

Mungkin ni useful utk newbies dan org2 yg jarang online.. sama jugak ngan RM Popular Posts of the Month.

2.4 RM Old Stories & Photos..

Okay this one sgt berguna lah, especially kalau nak tip gi Holiday semua, room rate etc.. Just click keyword ex : Bandung , Hong Kong, amik kau semua pun ada...

3. Detail Pricing .
This is the best, kalau RM blog about anything, it will be in detail , color , flavour , price semuanya.. even the sizes pun kekadang.. Name it MAC , Clinique.. semua pun very detail..

For this, tlg keep up ya !!!.

4. Branding

To continue juga introduce brand yg selama ni kami tak kenal , tapi from RM terus cam hot those brands , cam Lil Caliph , Red Glow .. even ke My Bajoo , sampaikan Hajris & Q Bistro pun dapat tau through frequent update via RM..

5. Happening !

Pls also continue to update all the event yg RM attend , sebab walaupun we were not there , tapi live update via Twitter & esoknya via RM , kekadang lebih cepat dari paper .. ha.. ha...;)

Okay , lastly my regret sebab tak dapat attend Pot Luck dulu .. sebab lepas tu dah takde dah event yg open cam gitu.. But then I respect RM her, sebab when we first met kat Istana Budaya , she was the one yg start the conversation , tegur me from the back..
I 'm not a well known blogger ke apa and tak pernah attend any event pun, for her to recognised me just from my entry adalah sangat mengejutkan.. for that, hats off to u RedMummy !!!
Okay , there goes the 5 points my 5 cents opinion about RM..

All the best and me , will always be there for you ;)

thanks for making my day everyday , and it will only comes from one name : RM , RedMummy.com

4 comments:

Mrs. Q! said...

best of lux 4 u :D

Mulan said...

thanks dear;)

Mrs. Q! said...

yeay! sis mng!
congrats yah
proud of u :D

Mulan said...
This comment has been removed by the author.