Showing posts with label Asam Pedas. Show all posts
Showing posts with label Asam Pedas. Show all posts

Thursday, August 19, 2010

Penangan Bulan Ramadhan

Okay , sesatunya favourite kuih kalau bulan puasa .. kuih Limas ( Limeh - cakap org Perak ) .. ha.. ha.. macam dah lama tak cakap loghat Peghak.. kalau berjumpa ngan my adik beradik baru keluar slang Perak tu...

Org panggil gak kuih ni kuih Tako.. nama glamour dia Tepung Pelita .. cehh.. nama KL la tu.. Nak cari yg betul2 sedap memang susahlah.. ada satu makcik meniaga ni kat Bazar Ramadhan ( memang susah betul & takkan rasanya sebut PARAM ) kat Setiawangsa.. memang terbaik siap dlm bekas kayu lagi dia masak..

Sedap kalau cukup serba serbi.. tak terlalu tebal & mesti manis.. selalunya jual.. gula cam sikit jer..

Dah berhari nak ngidamkan Asam Pedas Melaka kat Ampang , semalam tercapai gak hasrat.. itupun dah sampau rumah baru plan.. padahal kerja kat Ampang, dah sampai rumah dah rehat2 baru terfikir nak gi sana..

Pendek cerita , call & order dulu.. so sempatlah berbuka ringan2 dulu baru gerak ke Ampang.. sampai2 semua dah ready.. memang terbaik dan makan pun banyak gilerlah jadinya...

Balik tu ada lagi hajat.. banyak betul hajat bulan puasa ni.. siang2 tu memacam teringin kan.. so carik durian pulak.. ingatkan nak repeat kat Jln Raja Alang tu sebab ada banyak pilihan.. tapi dah start hujan2 plak.. so kansel..

Dah nak sampai Bukit Jalil, terus gerak ke Puchong plak.. nasib jugak jumpa satu gerai kat tepi Tesco Puchong.. walaupun tak banyak pilihan D24 jer.. tapi okaylah...

Harga pun okay jer.. so layan kat situ jerlah.. dah dekat ngan rumah.. Tapi walaupun dah meredah jauhnya tadi dari Ampang nun.. bila makan jer.. memang berbaloilah.. Bak kat myDear , worth of driving lah.. sedap sesangat...
Hasilnya , hari ni cam panas badan, kering tekak semua cukup.. ittulah, balik semalam dah flat ngantuk terus tidor & tak bersahur.. jaga 445am minum air jer...

So, ni pun dah ngantuk giler.. need more water.. panas...

Friday, April 9, 2010

Bila Tak Ada Selera..

Last week, masa baru lepas baik dari demam memang tekak rasa teruk dan tak ada selera nak makan...
Makan apa pun takde selera, masa ni sayu sikit teringatkan myMom.
Kalau dia ada demam camni mesti dia masak apa pun terbuka selera kan.. esp the nasi lemak.. and the sup tulang ke..

Ini demam, duduk sorang kat rumah.. habis2 pun call Mcd atau Pizza...

So myDear decided dan susah payah nak bawak lunch yg sedap sket lah.. yg lain sket dari selalu..
Since dia kerja, so ptg tu dah kira late lunch pun.. dah dekat kul 4pm on Saturday..

Apple Juice walaupun masih batuk, tapi sebab dah byk hari tak makan sangat kan.. so mcm teringin pulak aair apple.. tapi tak sedap sangat..

tengahari tu lunch kat Asam Pedas kat The Curve Mutiara Damansara, memang sedap.. tapi tak sepedas yg dekat Asam Pedas old school pakcik kat Ampang tu..
Asam Pedas.. ikan Merah!!! sedap, panas.. memang membuka selera lah.. dah banyak hari tak makan nasi.. kalau makan pun cam tak berapa berselera...

So kali ni memang makan banyak sikit..
Telur dadar.. kat sini takde telur masin.. huh.. huh.. kurang kick sket kalau Asam Pedas takde telur masin... kurang sikit feel dia..

thanks to the Finance Minister for the treat.. susah payah betul dia nak usahakan so that I get bak my selera makan..
muka after the few eeks demam on & off.. and I lost weight too.. teruk.. sana sini pergi semua org cakap dah kurus giler.. huh... meaybe sebab dah potong rambut kot..
lepas tu cam terasa nak cupcake plak.. so balik tu singgah Damansara Uptown plak.. tapau few cuppies from Windermilk... memang buka selera betul la.. I love WM's punya Cupcake.. much more sedap compare to Chic Cupcake kat the Curve tu..

the chocolate.. :)
my favourite, the vanilla with the pink topping!!!!! sedap giler....

anyway, I;m recovering at the moment and dah start kerja last Tuesday.. anyway.. by the time I'm doing this entry.. I'm on a long leave..!!!!!!!

1 week jer.. but adleast a good rest kan :)

have a great weekend peeps!!

Tuesday, January 20, 2009

My Asam Pedas Shop Linda Onn vs Asam Pedas Melaka Part 1

Sejak My Asam Pedas Linda Onn dibuka , agak selalunjugaklah me & my dear ( dia lg selalu ) makan kat situh..
So far agak okaylah sebab tak byk popular spot for Asam Pedas kat KL nih.. tapi hari tuh ada kes wat aku agak bengang ngan staff LO yg agak malas nih..

The last time I pergi MAPS Linda Onn ni was on 1st Jan 09..tu pun sebab nak wat Grocery Shopping kat Tesco Ampang..

Ulam , timun dan sambal belacan foc..

Air asam boi dia memang sedap.. my fav kalau dtg sini..

Dah kul 9.30pm so memang dah sgt lapar masa nih..

Macam biasa order ikan dan telur masin jer.. dah cukup dah.. sebabnya kalau masak2 sayur atau ikan bakar kat sini for me agak " kureng sikit" ....

That's how the Ikan Masak Asam Pedas - in this case Ikan Jenahak was served.. lagi satu tu nasi putih punya bekas..
Yg buat I naik angin sket masa tuh dah habis order bagai boleh "waiter" dia dtg bagitau ..
Waiter :-" telur masin " tak ada yg dah siap.. kalau nak kena rebus.. so agak2 nak tunggu tak??

Aduh.. dah tau telur masin is one of the main dish kalau makan Asam Pedas.. boleh dia tanya mcm tuh..
Me :- of coslah I nak.. tapi waiter ni beriya iya ckp kena tunggu lama bla bala bal.. memang so sangat tak nak buat / rebus or on the other hand - boleh tak tk u just cancell it ??

So, my dear ckp order telur dadar jerlah.. ok fine..
Dah nak habis makan baru telur dadar sampai... wtf kan..???

Macamlah busy sgt masa tuh?.. dah tak ada org pun.. rupanya dia entah letak mana order tuh.. so org lain yg dtg lewat dapat makanan dulu...

Memang bengang tapi my dear order nasi lagi nak makan dgn telur dadar yg lewat sampai tuh..


2 cents comments to Linda Onn.. u really have to upgrade lah service ko nih.. susah sgt ker rebus telur masin yg tak boleh simpan tuh..

Tuh ha.. telur dadar tak habis.. dah lewat sgt sampai..

Sib baik LO tak ada.. kalau tak memang dah suruh dia sendiri rebus telur masin tuh.. :-(

Makan utk dua org mcm tuh.. ( w/out the telur masin ) lebih kurang RM35.00

Sejak mlm tuh memang dah tak pergi dah sana.. bengang gak lah.. then my dear cakap ada lg satu Asam Pedas punya kedai kat area Ampang ni gak yg pd dia lagi sedap.. mungkin try sana pulak.. :-(

Saturday, September 20, 2008

Asam Pedas @ Citarasa Linda Onn

Hari ni masih lagi tak kerja..
Tapi lepas kemas rumah apa yg patut , ptg terus pergi Tesco Ampang..
Dah janji ngan my dear nak berbuka situh..



Nasib baik dah booking.. sampai2 mak aih.. penuhnya org..
dah azan pun ramai org tak dapat makanan..
dah 2 kali jadi camni.. ari tu pun sama.. order ke , booking ke..
awal camana pun mesti food tak sampai on time..

sebab dah lewat Linda pun trpaksa jadi waitress..
sorry tak ada gambar k.. maklumlah ramai org..dan sgtlah lapar..





cam selau favourite kat sini Ikan Jenahak masak asam..
tapi sayur2 dia kureng sket.. dia ada sayur kacang jer..
he.. he.. tak ada gambar.. so imagine je lah ye.. pas tu order Ikan Pari bakar.. oklah ..

ari ni Fafau dan FBIHot FM pun ada.. Fafau naik CRV .. tapi dia parking jauh..
taklah cam Cik Linda yg parking BMW dia betul2 depan kedai.. he.. he..
tkpelah.. kedai dia kan..






lepas makan pergi minum Teh Tarik kat Kluang Station lepak pai kul 10.30mlm,
sambil nak habiskan DUMA Key - by Stephen King.. ni baru beli hari nih.. S King , Jeffrey Archer dan John Grisham are my favourites.. buku2 author lain tak minat sgt..
dari zaman student lagi.. inilah buku2 yg I selalu baca,
lainlah masa zaman budak2 baca Enid Blyton..






Lepas minum terus balik.. mlm ni suprise..........
Tak keluar sahur.. i masak Nasi Lemak..
he.. he.. dah lama giler tak masak..